מידע על קיטוע ברכיבה טביליסי- אינסטנבול

היי דני

להלן מקטע הרכיבה הבא, מטביליסי לגבול תורכיה ולאחר מכן הרכיבה לאורך הים השחור וההגעה לאינסטנבול

רקע

הימים האחרונים בטביליסי קרים במיוחד. טיביליסי שוכנת ברום של כמה מאות מטרים מעל לפני הים וביציאה מכאן אגיע די מהר לחופי הים השחור שהם גשומים יחסית אך פחות קרים. הימים בנוסף לכך מתקצרים ויש פחות שעות בהן ניתן לרכב בכל יום, ההשכמה עצלה ומאוחרת בגלל הקור וההתמקמות ללילה נעשית כשעה לפני חושך בדרך כלל, אחרת פשוט קר. לפיכך, יש לקחת בחשבון ימים בהם ממוצע המרחק שאעבור יהיה כ- 70 ק''מ, תלוי כמובן בגשמים, ברוחות ובטמפרטורות

אני מצוייד הייטב לעונה הקרה ואשלים בעוד ציוד נוסף בימים הקרובים בטביליסי. רכיבה בקור של 0 מעלות וללא גשם עדיפה על פני רכיבה גשומה בדרך כלל ולפיכך אחליט על נתיב ההתקדמות בתורכייה בהתאם למצב. יש לי זמן ואני לא ממהר, בימים גשומים וקרים במיוחד אעצור למנוחה. להערכתי מהרגע שאכנס לתורכייה ועד שאגיע לאינסטנבול ידרשו לי כ- 40 ימים הכוללים בתוכם בלתמי''ם והתקדמות בקצב איטי מזה שהיה נהוג עד היום

כשאצא לדרך אאסוף את האינסולין מהמקרר בגסט האוס בטביליסי והבעיה הפעם היא הפוכה מבדרך כלל- צריך להזהר שהאינסולין לא יקפא. בשל כך אפריד את הבקבוקונים ואפזר אותם בתיקים ובמיקומים שונים על האופניים

הדרכים הראשיות מעט סואנות והגרוזינים נוהגים כמו משוגעים. איפה שאוכל, אנסה לרכב בדרכים מקבילות ופחות עמוסות לדוגמא כמו המעקף בדרך המישנית שיורדת דרומה אחרי העיר חאשורי וחוברת לכביש הראשי לאחר מספר קילומטרים

קליטה בפלאפונים יש ממש בכל מקום ובמיוחד על הדרכים הראשיות כך שאחת לזמן מה אשלח סימן חיים. בכל מקרה אדאג לדווח מיקום ומצב כל שלושה ימים לכל היותר, כמו כן אעדכן על ירידה מהדרך בהודעות

בלילות סביר להניח שאתמקם במבנים נטושים או שאתארח בבתים פרטיים. אדאג לסמן עצמי במקרים אלה. אני מעדיף שלא לקחת עימי אוהל שיוסיף לי משקל אך עדיין לא החלטתי סופית בנוגע לכך. כל כללי ה G חלים גם כאן- צמתים מרכזיים, נקודות לינה וכ''ד

יציאה מתוכננת לדרך ביום שלישי ה- 6 לנובמבר בשעות הבוקר. לילה ראשון מתוכנן בסמוך לעיר גורי ואת הלילה השלישי לדרכי אנסה להעביר כבר בפאתי קוטאיסי. את לילי החמישי ליציאה לדרך אעביר בסמוך לגבול ואולי אפילו בעיר בטאומי כך שביומי השישי כבר אחצה לתורכיה

המסלול בתורכיה

אני יוצא מנקודת הנחה שימי המנוחה לא מתוכננים ויותאמו למגבלות מז''א שלא יאפשר התקדמות. הקו המנחה הוא לרכב על בסיס הים השחור. בכניסה לאינסטנבול (ולמעשה כבר 150 ק''מ) לפני העיר, ישנם פרברים אינסופיים שהתנועה בהם כבדה וצפופה, מנהרות חשוכות באורך של כמה קילומטרים והמון סכנות (כך שמעתי מרוכבים אחרים). הדרך הטובה ביותר להכנס לאינסטנבול היא ברכיבה על האוטוסטרדה אותה עם אנקרה, אנסה להשתחל לכביש המהיר עם האופניים ואקווה שלא אעורר את זעמם של השוטרים התורכים. מקסימום אשחד אותם ברחת לוקום

לפיכך, ארכב כמה מאות קילומטרים לחופי הים השחור דרך הערים: חופה, ריזה, ארקלי, טרבזון, אורדו, קארסאמבה וסאמסון. ומשם אעלה דרומה לכיוון מרזיפון ואמשיך מערבה על גב ההר לעיר גרדה הסמוכה לאוטוסטרדה עלייה אגלוש (ומקווה שלא על קרח) לאינסטנבול

חלופות

בהתאם לתנאי מזג האויר יתכן ואחתוך דרומה עוד קודם לעיר סאמסון, בסמוך לעיירה גירסון ועל בסיס הכביש אותו מלווה ערוץ גדול במגמת מע'- צפ' מע', אגיע לאותה עיר בה אעבור בכל מקרה- מרזיפון

עושה רושם שהכל גמיש בתוכניות לתורכיה, בהתאם לזעם החורף אראה לאן ובאיזה קצב להתקדם. להערכתי לפניי כ- 1500 ק''מ על אדמת תורכיה וכאמור אני מעריך שידרשו כ- 40 ימים לרכיבה הזו. על כל שינוי בכיוון הנסיעה אודיע בהודעת טקסט ואצור קשר מהערים הגדולות. בכל מקרה אין בכוונתי לטפס הרבה דרומה אל הרכס הבונה את מרכז תורכיה- רכיבה על המדרונות הצפוניים ולא רחוק מהים השחור

בברכת שווארמות, רחת לוקום ובקלאוות, חמאם תורכי ותה תפוחים
ארז

אין תגובות: